Dječak koji je crtao sjene nikako nije još jedna knjiga o Drugome svjetskome ratu, niti o Auschwitzu. Posebna je, drukčija, dirljiva na jedan novi i dosada neviđeni način. Ako su vas dosada oduševljavale knjige smještene u vrijeme četrdesetih godina prošlog stoljeća, ova bi knjiga trebala biti na vašem popisu za čitanje!

Knjiga Dječak koji je crtao sjene, talijanske autorice Oriane Ramunno, sasvim je drugačija priča o Drugome svjetskome ratu. Spoj je kriminalističkog romana, s povijesnim elementima i nadasve dirljivom i nadahnjujućom pričom. U središtu radnje je istražitelj Hugo Fischer, koji se na prvu doima kao hladna i zatvorena osoba, no kako on istražujući zločin počinjen u Auschwitzu paralelno istražuje što se zaista događa u tom logoru, mi kao čitatelji saznajemo koliko je on zapravo topla i srdačna, samo slomljena duša. Kako se u vrijeme rata nije znalo za koncentracijske logore i sve zločine koji su se u njima događali, istražitelj Fischer biva neugodno iznenađen krematorijima, vješalima, kosturima, izgladnjelim ljudima… No, u priču će se uplesti i jedna mala duša, dječak Gioele, koji će nam pokazati pravu Fischerovu stranu, onu toplu.

Sve što u svojem sinopsisu sadrži trunčice Drugoga svjetskoga rata, ja ću zasigurno pročitati. Tako je bilo i s ovom knjigom, no moram priznati kako me radnja ove knjige ugodno iznenadila. Autorica je istovremeno kombinirala stvarne povijesne elemente, događaje i ljude, povezujući ih u jednu fiktivnu priču na vrlo zanimljiv način. Iznenadilo me na koliko maštovit način se Auschwitz može prikazati, izuzimajući opise koje smo dosada čitali, najčešće iz perspektive Židova zatočenih u istome. Paradoks je bio čitati istragu ubojstva u Auschwitzu, kada znamo koliko je to mjesto zlokobno i koliko se dnevno smrti moglo istražiti, ali očito nisu vrijedila ista pravila za Židova i nacista u tome logoru, jer kada nacist umre – to je ubojstvo, a kada Židov umre to je – pravda?

Svakako jedno novo iskustvo proživljeno u ovoj knjizi. Jedna nova priča pohranjena u mojoj glavi i još jedna iskrena preporuka vama za čitanje!

IzdavačHena COM
Broj stranica304