Razrogačio je oči, možda zato što je bio šokiran? Nikada to neću shvatiti – zašto se ljudi više čude istini nego lažima?

Ovo je sasvim jedan netipičan kriminalistički roman, pun poučnih citata za život i s jednom na milijun različitih načina posebnom protagonisticom! Dame i gospodo, ovo je Sobarica!

Sobarica, roman Nite Prose, prati priču posebne sobarice Molly. Molly voli svoj posao, s radošću se svakoga dana ustaje jer zna da će za samo nekoliko sati biti u svojem najdražem hotelu, obući svoj komplet, pozdraviti vratara simpatiju te otići na čišćenje soba, koje toliko voli. Prijateljica joj je i jedna od stalnih gošća ovoga hotela, a u mislima rado sjeća svoje bake. Jednoga dana u sobi koju je čistila pronalazi mrtvaca – što će sada, nije joj jasno što treba činiti?!

Svi mi imamo pravo na loš dan, tu i tamo. (…) Ali kada su svi dani loši, i oni ugodni sasvim nestanu, onda treba stati i razmisliti.

Kao što sam već i napomenula, ovo je jedan sasvim netipičan krimić, nema onih dijelova na koje smo mi čitatelji naviknuli, kada se prati istraga samoga ubojstva. Sada pak pratimo priču iz jednoga drugoga ugla, iz nove dosada neviđene perspektive – osobe koja je pronašla leš! Mislim da dosada nikada nisam niti razmišljala o tome što si osoba vrti u glavi nakon što doživi takvo iskustvo, nekome se život naglavačke promijeni. To je, dakle, veliki plus ovoj knjizi, koja je doživjela i svoj nastavak! Jedino što me u ovoj knjizi ‘živciralo’ jest Mollyna pretjerana naivnost u pojedinim situacijama, ali razumijem – sve je to dio njezina karaktera i da ona nije takva, ove knjige ne bi bilo!

Baš me zanima odakle je sve Nita Prose skupljala inspiraciju za ovaj roman, zato što prožima puno aspekata života, onih životnih, ali i onih ‘klasično kriminalističkih’, poput detalja s mjesta nesreće i sl.

Bože, daj mi snagu da prihvatim ono što ne mogu promijeniti, hrabrost da promijenim ono što trebam i mogu promijeniti i mudrost da razlikujem to dvoje.

Možda bih kao najdraže dijelove ove knjige ipak izdvojila sve dijaloge koje je vodila s pokojnom bakom, dakako dok je baka još bila živa, jer me sto puta podsjetila na moju baku i sve savjete koje ona daje. Te sam savjete za život označila kao citate u ovoj knjizi, kojima ću se uvijek rado vraćati i iznova iz čitati. Preporučujem ovaj roman svima koji se na trenutak žele odmaknuti od stvarnoga života i uroniti u jedan sasvim netipičan, a opet – naš!

IzdavačStilus knjiga
Broj stranica350
Godina izdavanja2022.