Rađaš se iz riječi kao iz ruže.

Ako želite upoznati žensku svakodnevnicu, roman Djevojčica mogao bi vam približiti probleme s kojima se one susreću.

Knjiga Djevojčica, francuske autorice Camille Laurens, feministički je roman koji kroz mnoštvo citata i poruka za život, kao i poučne priče, približava čitateljima žensku svakodnevnicu, koja je često satkana od omalovažavanja, ponižavanja i pokušaja smanjivanja njezine vlastite vrijednosti. Glavna junakinja Laurence voli propitkivati svoje postojanje, muške i ženske razlike, a život ju dovodi do situacija nakon kojih nitko ne ostaje isti: silovanja, javnog omalovažavanja i skidanja, maloljetničke trudnoće, obiteljske hladnoće i nepravedne sudbine.

Tvoje najranije djetinjstvo je upravo takvo: poput dugog sna od kojeg ti ništa ne ostaje, ili možda tek u bljesku kakve slike, riječi. Pa ipak, čudno je to, skoro pa jezivo, da se iz tako dugog razdoblja ne sjećaš ničega. Jedino svjedoci popunjavaju tvoju amneziju svojim sjećanjima, isto tako iskrivljenima.

Problematika ovog romana je jasna i vidljiva u svakoj rečenici i poglavlju, dobro je predstavljena i na jednostavan, pa čak i šaljiv način, predstavljena čitateljima. Kroz likove kakve i mi vjerojatno, možda čak i nažalost, poznajemo u stvarnome životu, knjiga dobiva dušu. Međutim, ono što se meni nije svidjelo su svi nemili opisi u kojima sam se kao žena loše osjećala, kada sam pogledom prelazila retke u kojima je jedna djevojčica bila silovana i skidana do gola pred cijelim razredom. Obranila bih se tu svojom senzibilnošću i osjećajnošću, ponekad i stidljivosti kada je riječ o takvim temama, jer su u našem društvu još uvijek tabu. Unatoč svim neugodnostima i stankama za dolaženje k sebi, dovršila sam roman i smatram kako ga trebamo pročitati drage moje djevojčice, djevojke i žene. Jak je, potresan, neobičan i ostavlja trag.

Djevojčica, to je povrijeđen dječak.

Ne znam trebam li ovu knjigu svrstati u svoje pozitivne ili negativne recenzije, ali svakako bih ju okarakterizirala kao štivo koje nikome ne smije proći ispod radara. Meni je ostavio gorak okus zbog svih opisa, radnji, događaja i razmišljanja, nepravednosti i prešućivanja koja su zatekla našu protagonisticu, ali vjerujem kako bi puno bolje odgovarao onima koji imaju izdržljiviji želudac.

Zapravo, ovo je savršen roman za one koji žele iz njega izvući životnu filozofiju, te promisliti o svojemu, tuđemu, prošlom i sadašnjem životu, a ponajprije postojanju.

Čini se da je jezik naša povlastica, za nas koji tako rano naučimo obuzdavati svoje tijelo.

IzdavačFraktura