Nije točno da introverti imaju nezdravu potrebu za samoćom. Samoća je naš zdrav razum.

Ovo je možda najduža recenzija koju sam ikada napisala, a to u svakom slučaju znači kako su Tajni životi introverta knjiga koju biste trebali pročitati, bez obzira stavljate li se u koš s introvertima ili ekstrovertima!

Za Jenn Granneman bez razmišljanja možemo reći kako je napisala remek-djelo! Tajni životi introverta su se svakom čitatelju uvukli pod kožu, istoga trenutka kada su posegnuli za knjigom!

Pisanje je nešto što radite sami. To je zanimanje za introverte koji vam žele ispričati priču, ali vas pritom ne žele gledati u oči.

Za vrijeme osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja smatram kako nismo imali dovoljno psiholoških i pedagoških radionica (samo)procjene i vjerujte mi da donedavno nisam znala odrediti jesam li ekstrovert ili introvert? Otvoreni ili zatvoreni tip osobe?

Sjećam se jedne situacije iz osmoga razreda, kada nas je profesorica iz Hrvatskoga jezika pitala – smatrate li se otvorenom ili zatvorenom osobom? Kao i uvijek, prva sam dignula ruku i odgovorila: ,,Otvorena sam, naravno.” Ona mi se kratko nasmiješila i rekla:, ,Ella, dugo te promatram i za tebe jamčim kako si društvena i komunikativna, ali jednako toliko i zatvorena.” Nisam razumjela što je pod time mislila, pa sam podignula obrve u znak pitanja. ,,Otvorene osobe vole dijeliti informacije o sebi, one su stalno u centru pažnje, o njima znamo sve. A o tebi sam u ovih par godina saznala samo da imaš sestru i da voliš čitati, zatvorena si po pitanju svoje osobnosti i svojih tajni.”

To je bila jedna od najboljih psiholoških procjena koje sam dosada doživjela i beskrajno sam zahvalna toj istoj profesorici.

Kad ste sami, sve je baš onako kako želite. Biti u društvu znači da uvijek pristajete na nekakav kompromis.

Gotovo uvijek sam raspoložena za razgovor, nasmiješena i pristupačna, razgovorljiva i druželjubiva, a zapravo u sebi jedva čekam pobjeći kući iz te gomile koja me okružuje, zavući se u svoj krevet i kako je ova knjiga odlično opisala – napuniti baterije, jer sam u stanju ‘introvertskog mamurluka’. Baš zbog takvih stanja nikada nisam mogla odrediti tko sam zapravo ja, ali vjerujte mi da sam uz ovu knjigu shvatila kako sam introvert 1/1!

Prije samog čitanja ove knjige smatrala sam kako su introverti one jednostavne, povučene, hipersenzibilne osobe koje uglavnom izbjegavaju velika događanja, gdje bi na njih mogla nahrupiti stotina ljudi. (i to je još jedan razlog zašto se nisam smatrala introvertom) Ali, na samome početku knjige razjašnjeno nam je i opisano 4 tipa introverta – društveni, misaoni, suzdržani i anksiozni. Ono što ovu knjigu čini još pristupačnijom svim čitateljima su razni kvizovi, baš poput ovoga. Na osnovu nekoliko odgovorenih pitanja i zbrojenih bodova, knjiga vam otkrije u kojem ste postotku određeni tip introverta. (ja sam misaoni :=) )

Samoća nije uvijek glamurozna, ali pronalaženje prave veze je vrijedno toga.

Dakle, cijela knjiga funkcionira na način da se prvo postavi ili zabluda ili činjenica o introvertima. Primjer, naslov šestog poglavlja je ,,Molim vas, pustite me na miru.”, što upućuje da će u ovome poglavlju riječ biti o introvertskom mamurluku, prezasićenju sadržajem i vanjskim svijetom. I to zaista i jest. Kroz ispovijest jednoga od introverta (što je i sto prednost ove knjige, s obzirom kako upoznajemo s kakvim se problemima susreću i drugi introverti na ovome svijetu), autorica nas uvodi u poglavlje, a najčešće će slijediti još nekoliko kratkih izjava introverta s njezinog bloga. Zatim ona objašnjava kakvo je to stanje, što introverti tada osjećaju i kako se najčešće ponašaju, daje savjete introvertima što u tim situacijama učiniti, a ekstrovertima kako se s introvertima u takvim situacijama ophoditi, što smatram jako korisnim!

Odlično je ovo štivo svim introvertima, koji već odavno znaju da oni to jesu, kako bi uvidjeli kako nisu jedini. Kako nas ima još sa sličnim ili istim problemima. Kako bi pokupili pokoji savjet ili riječ utjehe.

Jednako tako, štivo je ovo i za brižne ekstroverte, koji u svome okruženju imaju introverta, kojega bi voljeli više i bolje upoznati, prilagoditi se njemu i njegovim potrebama, jer znajte – nismo uvijek najjednostavnija bića za shvatiti.

Ako možete zanemariti što drugi misle, uživat ćete radeći neke stvari sami.

IzdavačPoetika
Broj stranica280