Ali ja sam od onih koji vjeruju da je sve veliko sadržano u malom. Dijete je maleno, ali nosi u sebi čovjeka; mozak je malen, ali skriva misao; oko je samo točka, ali obuhvaća beskraj.

Dama s kamelijama jedan je od boljih klasika koje sam pročitala, a kada me netko pita da mu preporučim prekrasnu ljubavnu priču, koja korijene vuče u istinskoj ljubavi muškarca i žene, odsada od srca preporučujem ovaj roman Alexandrea Dumasa, sina.

Sjećam se kada sam nazvala mamu na putu iz škole, prepričavajući joj aktualne događaje i najnovije ocjene u E-dnevniku. Pred sam kraj razgovora spomenula sam joj da sam naručila knjigu, upravo ovu, a kada je čula naslov frknula je nosom i rekla: ,,Neće se to tebi svidjeti, to je klasik, a ti njih ne voliš čitati.” Tvrdoglava kakva jesam, jedva sam čekala da paket s knjigama dođe i da mogu krenuti s čitanjem Dame s kamelijama, ‘romana koji mi se neće svidjeti’, i znaš što mama – knjiga je prekrasna i preporučujem ti ponovno čitanje!

Upravo je to jedna od ljepota ovoga romana, što ne osjetite da čitate klasik, čije porijeklo seže dva stoljeća unazad. Stil pisanja toliko je prozračan i jednostavan, roman se čita brzo, a svaka rečenica u ovoj knjizi – citat je svoje vrste.

Ljudi se uvijek nečemu djetinje raduju i ružno je uništiti tu radost kad, pustivši je da živi, još više možemo usrećiti onoga koji se raduje.

Osim što ova knjiga nudi odličan uvid u ljubav, kakva god i koliko god zamršena ona bila, Dama s kamelijama otvoriti će vam vrata u neke nove svjetove. Kada vam netko kaže Pariz i 19. stoljeće, velikoj većini nas će prva asocijacija biti kurtizane i njihov lagodan, rasipan život, a s druge strane razvodi brakova i dvostruki standardi zbog postojanja tih istih kurtizana. No, dama s kamelijama, mislim na osobu, opovrgava svaku predrasudu koju ste o kurtizanama imali, iako i to treba uzeti s rezervom jer su vjerojatno (ako ne i sigurno) postojale i one koje odgovaraju vašim opisima u predrasudama. Bilo kako bilo, dama s kamelijama, protagonistica ove priče, Marguerite Gautier, prekrasna je mlada dama koja pametno troši svoj novac, lijepa je i zavodljiva i prikazuje ono što jedna osoba zaista i jest – puna emocija i osjećaja, iako u društvu nosi naslov kurtizane. Dakle, ovaj naslov nudi uvid i u njihovu stranu priče te u surovi život koji su morale voditi, kako bi prehranile same sebe.

Nestrpljivo očekivani odgovori stižu uvijek kad čovjek nije kod kuće.

Ako želite (još jednom) u životu spoznati što je to i kakva je to prava ljubav, ona koja ne poznaje granice, pročitajte Damu s kamelijama i uvjerite se kako ljubav, zaljubljenost i sretni parovi zaista postoje. Možda oni neće uvijek imati nasmiješena lica, besprijekoran izgled, dobro zdravlje i sretnu sudbinu, ali ni trenutka ne sumnjajte u snagu njihove ljubavi. Topla preporuka za ovaj roman!

Čovjek je tako malen i tako podao kad se povrijedi neka njegova uskogrudna strast.

IzdavačZnanje
Uveztvrdi