Maknite čovjeka sa sjene i iskorijeniti ćete uzrok naše gladi i prekomjernog rada za sva vremena.

Ako ste mislili da je nemoguće napisati zanimljiv roman čiji su gotovo pa jedini likovi, ni manje ni više, nego životinje – varate se! Životinjska farma, Georga Orwella, klasik je uz kojega se možete dobro nasmijati, isplakati dušu, ali i povući mnogo korelacija sa stvarnim životom!

Na početku godine, za razliku od prethodnih nisam donosila nikakve novogodišnje odluke, samo sam imala jednu želju – pročitati što je moguće više klasika. Primijetila sam da, iako puno čitam i zaista redovito imam najnovije knjige u svojim rukama, ipak nisam pročitala neka najvažnija djela svjetske književnosti i fali mi dio znanja, kako bih mogla sudjelovati u nekakvim raspravama na određenu temu. Stoga sam se odlučila da među prvim klasicima ove godine pročitam upravo Životinjsku farmu, kao jednu od najvažnijih knjiga napisanih u prošlome stoljeću, ali to nema veze – ona je jedna od onih knjiga za koju se može reći da je svevremenska!

Razlikovna osobina čovjeka je ruka, sredstvo s kojim čini sva svoja nedjela.

Kada nekome kažete da čitate ili da ste pročitali klasik, svi zasigurno misle da ste pročitali neku vrlo tešku knjigu, arhaičnoga jezika i gotovo neshvatljive radnje. Ali, svatko tko je pročitao Životinjsku farmu zna da to nije istina. Knjigu krasi njezina kratkoća; zamislite kolika je samo potrebna vještina pisanja da bi netko u malo riječi rekao veliku životnu mudrost. Nadalje, knjiga prati zanimljivu radnju, gdje su domaće životinje otjerale gazdu i pokušale uspostaviti vlastitu zadrugu, nije li to smiješno, paradoksalno, nemoguće?! Isto tako, radnja same knjige se vrlo brzo odvija i uopće ju nije teško pratiti, s obzirom na jednostavan i prilično prozračan stil pisanja koji autor koristi.

Vani su stvorenja gledala čas svinje, čas ljude, čas svinje, pa opet iznova; no već je bilo teško razaznati tko je tko.

U mnogim knjigama svijeta, i to ne samo klasicima, se nalaze mnoge životne mudrosti i iz gotovo svake možete povući korelaciju sa stvarnim životom, ali u ovoj knjizi možete pronaći njih bezbroj. Zanimljiv je i neobičan način na koji autor domišljatim načinima uspoređuje ljude sa životinjama te samim time na svojevrstan način ismijava vlastiti rod, ali isto tako pokušava ukazati na to koliko bi se društvo i sustav trebali promijeniti, kako stvarno ne bismo postali životinje. Čita se u jednome poslijepodnevu, nalazi se na popisu lektire za srednje škole i postoji još milijun razloga zašto biste ovu knjigu trebali pročitati, a ja sam vam dala samo nekoliko! Radujem se što ćete se okušati u čitanju ovoga klasika!

IzdavačEgmont (Puls)
Broj stranica136
Godina izdavanja2022.